Віра Агеєва про Уляну Кравченко

Нарешті знайшлася людина, яка читала «Хризантеми» Уляни Кравченко. Читачкою виявилась Віра Агеєва, авторка дослідження «Жіночий простір. Феміністичний дискурс українського модернізму».

далі — довгенька цитата з Агеєвої.

«Автобіографічна  повість Уляни Кравченко «Хризантеми» написана, здогадно, впродовж  1930-1938 років. Деяка перечуленість стилю, захоплення ірраціональною сиволікою, неоромантичне вивищення зосередженої на духовних, мистецьких осягах героїні, яка витворює довколо себе культ краси, музики, поезії, відмежовуючись від соціуму з його буденними клопотами й інтересами, — все це зближує «Хризантеми» з прозою Ольги Кобилянської. Пошукувана «femina nova» Уляни Кравченко — характер більш ідеалістичний, ніж у Кобринської, котрій найперш ідеться про рівність у суспільних стосунках.(…)

Доля героїні «Хризантем» — це, швидше, доля нешеренгової жінки, » сильної індивідуалістки», якій де в чому тим складніше виробити собі ідеали й принципи. Вона шукає зразків: » У стародавні часи було якось інакше. Жінка мала більше значення. Подекуди був матріярхат. Історія знає про амазонок, між ними була славна Пантеля. Поетеса, гарна Аспазія, творить неначе перший письменницький салон, у якому бувають Перикл, Софокл, Фідій (…)І знову прірва. Середньовіччя поневолює жінку, кривдить її, бачить у ній нездібність, розумову нижчість. Обрії вужчають… Аж ось з»являється героїня Жанна д’Арк, оця перша справжня націоналістка. Дочка Франції, терпіла для неї, щаслива ! Чому між цими жінками й пізнішими знову велика прірва ? Чи нема ні мудрих, ні здібних до боротьби ? Так не може бути! Реакція нищить поступ… Треба боротись за свою індивідуальність (…) Бачу нову жінку, «femina nova», що завершить цю зміну.»

Віра Агеєва про Уляну Кравченко: 2 комментария

  1. Характеристика творчості Уляни Кравченко

Обсуждение закрыто.